Скачать аудиозапись к уроку

Цель: Мы продолжим изучение времени проведения определенных мероприятий, а также поговорим о своем расписании. Вы научитесь видеть разницу между обстоятельствами приблизительного времени (after dinner, in summer, tonight) и точного времени (at 6 o'clock, at 9:30).

Содержание: Мартин Лернер беседует со своими коллегами о времени проведения разных мероприятий.

Conversation:

Howard: When are you going there?
Martin: I am going there on Tuesday.
Cara: I'm going to work now. There's a meeting this morning.
Howard: When is the meeting?
Cara: It's at eleven forty-five.
Waleed: Eleven forty-five? When is our meeting, Martin?
Martin: Our meeting is at eleven forty-five.

Words and phrases:

Nouns:

change перемена
demonstration демонстрация
ocean океан
places места
pollution загрязнение
weekend уикэнд, конец недели

Adjectives:

environmental относящийся к среде обитания, к окружающей среде
noisy шумный

Verbs:

to change изменять

Specific time and general time phrases:

at 9 o'clock - exactly on the hour в девять часов
at 9:15 - hour + minutes past the hour в девять пятнадцать
on Saturday в субботу
in the evening вечером
three years ago три года назад
next day на следующей неделе

Homework - Домашнее задание:

1. Прочитайте несколько раз вслух диалог в начале урока и поупражняйтесь с другом.

2. Ответьте на нижеследующие вопросы и запишите ответы в тетрадь:

1. When are you going to watch the soccer game?
2. When are you going to have your lunch?
3. When are you going to study English?
4. When did you have your vacation?
5. When did you read this story?