Добро пожаловать, Гость
  • Страница:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ТЕМА: google translator

google translator 11 года 5 мес. назад #1

Коллеги, как часто у вас ученики пользуются google translator и что вы предпринимаете в этом случае?
Администратор запретил публиковать записи гостям.

Re: google translator 11 года 5 мес. назад #2

Часто, но получается моя твоя не понима! О какой оценке хорошей можно говорить? :cheer:
Администратор запретил публиковать записи гостям.

Re: google translator 11 года 4 мес. назад #3

Один ученик возвёл переводчик в ранг высшей инстанции и спорил со мной "Это же ГУГГЛ!" Тогда я сказал ему написать это же предложение на английском и посмотреть перевод. И это был для него убийственный довод. Больше не спорит. А словарями на телефоне, коллеги, вы разрешаете пользоваться на уроке?
Администратор запретил публиковать записи гостям.

Re: google translator 11 года 4 мес. назад #4

я разрешаю,соответственно,если это не контроль знаний
A thing well said will be wit in all languages
Администратор запретил публиковать записи гостям.

Re: google translator 11 года 4 мес. назад #5

С этими переводчиками дети перестали вообще заниматься книжными словарями, аж бесит! :evil:
Администратор запретил публиковать записи гостям.

Re: google translator 11 года 4 мес. назад #6

Недавно участвовала в вебинаре на тему " Reverse translation" .Хочу поделиться с Вами с некоторым материалом,который касается гугл-переводчика.Может кому-нибудь пригодится в работе.
Google lost in translation
Like it or not, our students will use, and misuse, Google Translate (translate.google.com/). Here is one way of helping them to use this resource better and to become more aware of its limitations.
Before the lesson, select a text (text A) that you want the students to work on. This should be an authentic text of intrinsic interest and be of an appropriate level. Translate the text into the students’ own language. Paste your translation of the text (text B) into Google Translate and convert into English. Save this document (text C). Highlight any words / phrases in this translation that are incomprehensible or incorrect.
At the start of the lesson, generate some interest in the topic of the text (e.g. through discussion). Show the students the text (C) generated by Google Translate. Explain that this is a translation of a text that was written in their own language. Point out that it contains errors (the words / phrases that you have highlighted). The class works in pairs or small groups. Tell the students to translate the text back into their L1. They should do this orally, and they should not worry about the highlighted words. Once the students have had enough time to complete their oral translations, show them text (B), which is written in their L1. Their task now is to look at the highlighted words, and improve the translation into English. Students can then compare their answers with text (A), the original in English. Wrap up the activity by asking students how they feel about using Google Translate now. What tips would they give to other users?
A thing well said will be wit in all languages
Администратор запретил публиковать записи гостям.

Re: google translator 11 года 4 мес. назад #7

Инна Викторовна, очень даже неплохая идея! Классно! Дома они могут сделать перевод, а на следующем уроке вместе обсудить! Неплохо, но вот только немного жаль время, которое будет "убито" на такое занятие. Ведь мораль они не поймут, я думаю.
Администратор запретил публиковать записи гостям.
  • Страница:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Время создания страницы: 0.118 секунд
Работает на Kunena форум