Добро пожаловать, Гость

ТЕМА: Ссылки на конкурсные работы. Студенты ССУЗов и 1-2 курса ВУЗов. I тур.

Ссылки на конкурсные работы. Студенты ССУЗов и 1-2 курса ВУЗов. I тур. 8 года 2 мес. назад #1

  • Иванов П. А.
  • Иванов П. А. аватар
  • Не в сети
  • Специалист
  • Сообщений: 1166
  • Спасибо получено: 2005
  • Баллов: 6155
  • Репутация: 357
Данная тема открыта для публикации ссылок на конкурсные работы в рамках I этапа конкурса "Speak Spoken English"

Пример оформления ссылки на конкурсную работу.

Конкурсная работа Васильевой Ольги и Андреева Степана, студентов 1 курса Техникума железнодорожного транспорта города Брянска. Учитель: Иванова Светлана Александровна. /далее публикуется прямая гиперссылка на загруженный на youtube видеоролик/

Внимание! Прежде чем опубликовать ссылку на конкурсную работу, внимательно ознакомьтесь с положением о конкурсе.

Положение о конкурсе.
Последнее редактирование: 8 года 2 мес. назад от Иванов П. А..
Тема заблокирована.

Ссылки на конкурсные работы. Студенты ССУЗов и 1-2 курса ВУЗов. I тур. 8 года 2 нед. назад #2

  • Иванов П. А.
  • Иванов П. А. аватар
  • Не в сети
  • Специалист
  • Сообщений: 1166
  • Спасибо получено: 2005
  • Баллов: 6155
  • Репутация: 357
Задания I тура.

В соответствии с Положением о конкурсе каждая пара участников может выбрать только один вариант для выполнения.
Желаем удачи!

VARIANT 1.

Student 1 is participating with his school in an International Crafts Fare. He/she wants to bring home some memorable local souvenirs. Student 2 is a coordinator. Student 1 should talk to the coordinator of the fare and find out about the best place to shop for local crafts or souvenirs.

Student 1 should ask the coordinator about
• if there is a shop that specializes on local gifts;
• location and working hours of good souvenir shops;
• possible price for local crafts.
Student 1 begins the conversation. Student 2 will play the part of the coordinator and should answer the questions.
Remember to:
• find out the needed factual information asking questions;
• make suggestions;
• be polite.

VARIANT 2.

Student 1 is in Egypt with his mother. It's Monday and he/she has only two more days left. Both of them want to go on an active day trip, not a sightseeing excursion. Student 2 is a tour guide. Student 1 should talk to the guide and find out about the possible options.

Student 1 should ask the guide about
• kinds of active day trips available and restrictions for them, if any;
• the schedule for the next two days;
• prices.
Student 1 begins the conversation. Student2 will play the part of the guide.
Remember to:
• find out the needed factual information asking questions;
• make suggestions;
• be polite.

VARIANT 3.

Student’s 1 family is hosting his British pal friend Pete. He wants to practice his Russian and go around the city alone as much as possible. Student 2 is Pete. Student 1 should talk to Pete and find out if he understands how to get to his house.

Student 1should ask his friend about
• if he knows how to get to your house and to school using the city transport;
• where to buy tickets for the city transport;
• if he knows what to do if he gets lost.
Student 1 begins the conversation. Student 2 will play the part of Pete.
Remember to:
• find out the needed factual information asking questions;
• make suggestions;
• be polite.

VARIANT 4.

Student 1 is an exchange student in the USA. He wants to choose a club for his extra curricu¬lum activities. Student 2 is a tutor. Student 1 should talk to his tutor and find out what school clubs are available for exchange students.

Student 1 should ask the tutor about:

• if there are any dancing, art or drama clubs available;
• club's meeting days and hours;
• membership requirements and restrictions, if any.
Student 1 begins the conversation. Student 2 will play the part of the tutor.
Remember to:
• find out the needed factual information asking questions;
• make suggestions;
• be polite.

VARIANT 5.

Student 1 is in an international summer camp. He’s got a task to make a report about rare animals for the Science Day. Student 2 is a coordinator. Student 1 should talk to coordinator of the project and find out about the de-tails of report presentation.

Student 1 should ask the coordinator about

• if there are any recommendations for the subject and the format of the project;
• available resources;
• the working hours of the computer lab and the library.
Student 1 begins the conversation. Student 2 will play the part of the coordinator.
Remember to:
• find out the needed factual information asking questions;
• make suggestions;
• be polite.
Тема заблокирована.

Ссылки на конкурсные работы. Студенты ССУЗов и 1-2 курса ВУЗов. I тур. 8 года 2 нед. назад #3

Конкурсная работа Лапиной Лады и Куницыной Анны, студентов 3 и 4 курса Читинского педагогического колледжа. Учитель: Таюрская Наталья Петровна.



Вложение 18expItur.docx не найдено

Это сообщение содержит прикрепленные файлы.
Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть их.

Последнее редактирование: 8 года 1 день назад от Администрация сообщества.
Тема заблокирована.

Ссылки на конкурсные работы. Студенты ССУЗов и 1-2 курса ВУЗов. I тур. 8 года 2 нед. назад #4

Конкурсная работа Былковой Татьяны и Бакаевой Валерии, студентов 3 курса Читинского педагогического колледжа, г. Читы. Учитель: Таюрская Н.П.



Вложение 19expItur.docx не найдено

Это сообщение содержит прикрепленные файлы.
Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть их.

Последнее редактирование: 8 года 1 день назад от Администрация сообщества.
Тема заблокирована.
Время создания страницы: 0.252 секунд
Работает на Kunena форум